Ting jeg ser fram til

Nå er det valgfagsdag på skolen i 2 dager. Vi skrev en tekst om tips til eksamen i går og læreren publiserte den på skoleavisa så nå må vi finne på noe annet å gjøre i dag. Da bestemte jeg meg for å skrive et innlegg :) Da tenkte jeg å skrive om ting jeg ser fram til fra nå.

Den største tingen jeg gleder meg til er nok at det blir varmere. Jeg elsker sommer og er ikke noe stor fan av vinteren fordi da er det så kaldt. Vi får virkelig håpe at det blir en varm sommer i år. Nå nærmer det seg også 17.mai og konfirmasjoner. Det gleder jeg meg veldig til, fordi jeg elsker å bruke bunaden min :) Jeg har karendrakten i svart og er veldig glad i den fordi den er fin og det er veldig få som har den. Jeg har ikke sett noen i akkurat samme farge! Jeg skal i konfirmasjon denne helgen som kommer og det gleder jeg meg til. Gleder meg også til 17.mai som sagt, og håper virkelig på at det blir fint vær for da er alt så mye mer gøy. Vi eier også masse jorder som vi leier ut til ulike bønder. Og eieren av Solabær leier en jordet vårt der han dyrker jordbær. Så i tillegg til at vi får penger får vi også gå ned å plukke bær nesten akkurat når vi vil! Så det er noe jeg gleder meg veldig til, at jordbær sesongen begynner igjen.



Så i sommer så skal jeg for det meste være hjemme og på hytten. Vi har en hytte på Moi men den holder Morfar på å bygge om så der kommer vi ikke til å være så mye. Så har vi en hytte med havet på Hauge i Dalane, der kommer vi nok til å være mer :) Da kan vi være ute på havet og bade i et lite vann i nærheten, og på terrassen er det helt nydelig utsikt mot havet! Ellers skal vi være hjemme og passe på dyrene på gården vår. Vi pleier å sende de to hestene våre på beite på sommeren. Som betyr at vi da slipper dem ut på et gigantisk beite med andre hester og lever liver :D Det er jo litt synd fordi når det er varmere er det jo mye gøyere å ri osv. Men jeg vil heller det beste for hestene enn at jeg skal få ri litt hehe. Da pleier de å være på beite fra juni til august, så går vi å besøker dem flere ganger :)

Bilderesultat for ayia napaSiste uka før skolen begynner igjen skal jeg reise til Kypros med kjæresten min og familien hans. Det gleder jeg meg veldig til! Vi skal være på et hotell i Ayia Napa. Jeg er jo en slik person som elsker å utforske så jeg skal definitivt få med meg de andre på utflukter og hiker i fjellene! Fordi jeg har allerede googlet stedet og har funnet ut at de har en kjempefin natur! Noen av de fine stedene må vi nok betale for å se fordi det er med båt, men tror nok at vi kan utforske selv også. Selve hotellet er også kjempefint og nettopp lagd, men håper på å ikke tilbringe altfor mye tid der. Jeg skal være borte med en gang solen står opp og tilbake når solen er nede ;) Har sykt lyst å prøve paragliding og dykking så det skal jeg definitivt gjøre om det er mulig. Ayia Napa er også en ganske kjent fest by, men det blir det nok ikke så mye av siden jeg er under 18. hoho. Jeg gleder meg også til å bli brun igjen! Siden jeg bare skal være en uke tenker jeg å ta sol litt før jeg reiser, da blir kroppen vandt til solen og jeg blir enda brunere :)

Når jeg kommer hjem fra Kypros er det bare 3 dager til jeg begynner på videregående. Det er noe jeg ser veldig fram til, å møte nye mennesker, få nye venner og ny skole. Jeg har da søkt skolen Vågen på Medier og Kommunikasjon. Som jeg har karakterene til å komme inn på så er ganske sikker på at det er der jeg begynner. Jeg håper det går fint det :)




Bildekilde:
http://cyprusfortravellers.net/en/review/things-do-ayia-napa-landmarks-tourist-attractions-and-restaurants









Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

En vanlig dag på gården